دورهمی دوخت انگشتک‌های نمدی

Stop Phubbingروز یکشنبه 23 تیرماه 1398، برنامه ما_بی_موبایل (Stop_Phubbing) در موزه صلح تهران برگزار شد.

فابینگ یعنی فرد به جای توجه به شخص دیگر و گفت‌وگو با او به کار با موبایلش می‌پردازد و مدام در حال چک کردن گوشی خود و بی‌توجهی به دیگری است.

 

امروزه درعصری زندگی می‌کنیم که تکنولوژی تاثیرزیادی درزندگی روزمره دارد و نقش اساسی تلفن‌های همراه هوشمند را نمی‌توان انکار کرد. آمار استفاده روزانه از گوشی‌های هوشمند نشان می‌دهد 26 درصد از تمام دارندگان موبایل‌ها، روزانه بیشتر از 7 ساعت از گوشی خود استفاده می‌کنند و 150 بار در روز به تلفن دستی‌شان سرک می کشند که معادل هر پنج دقیقه می باشد. به همین خاطر، شاید بد نباشد ساعاتی از روز را بدون تلفن دستی بگذرانیم. 

روز یکشنبه 23 تیرماه 1398، برنامه ما-بی-موبایل (Stop-Phubbing) در موزه صلح تهران برگزار شد.

فابینگ یعنی فرد به جای توجه به شخص دیگر و گفت‌وگو با او به کار با موبایلش می‌پردازد و مدام در حال چک کردن گوشی خود و بی‌توجهی به دیگری است.

thumbnail

امروزه درعصری زندگی می‌کنیم که تکنولوژی تاثیرزیادی درزندگی روزمره دارد و نقش اساسی تلفن‌های همراه هوشمند را نمی‌توان انکار کرد. آمار استفاده روزانه از گوشی‌های هوشمند نشان می‌دهد 26 درصد از تمام دارندگان موبایل‌ها، روزانه بیشتر از 7 ساعت از گوشی خود استفاده می‌کنند و 150 بار در روز به تلفن دستی‌شان سرک می کشند که معادل هر پنج دقیقه می باشد. به همین خاطر، شاید بد نباشد ساعاتی از روز را بدون تلفن دستی بگذرانیم. موزه صلح تهران جهت ترویج فرهنگ استفاده مناسب و به جا از تلفن‌های همراه اقدام به برگزاری دورهمی دوستانه ای به نام #بی_موبایل کرد که در آن افراد به ویژه قشر نوجوانان و جوانان گرد هم آمدند و ضمن گفتگو و تعاملات اجتماعی، به دوخت انگشتک های نمدی پرداختند. هر فرد با به دست کردن این انگشتک ها دیگر قادر به لمس تلفن همراه خود نخواهد بود. در نتیجه علاوه بر ترک عادت استفاده بیش از حد از تلفن همراه خود، زمان بیشتری را صرف تعاملات اجتماعی خواهد کرد.

تصاویر این برنامه در ادامه آمده است.

DSC 0397DSC 0398DSC 0410DSC 0436DSC 0439DSC 0445

عکاس: محمدعرشیا علی‌یولداشی

broshor2

broshor1

broshor4

broshor3