صلح خوانی، ویژه کودک و نوجوان (3)

به مناسبت روز جهانی کتاب کودک (14 فروردین – 2 اپریل)، کتابی با موضوع صلح و کودک به همت بخش کودک و نوجوان موزه صلح تهران معرفی می شود:

 

کودکان در دنیای ما: فقر و گرسنگی، درگیری های جهانی، نژاد پرستی و تعصب، پناهندگان و مهاجران

نویسنده: لوییس اسپیلزبری Louise Spilsbury  

تصویرگر: حنانه کای Hanane Kay

مترجم: شادی جاجرمی زاده

ویراستار: محمد هادی قوی پیشه

ناشر: طوطی، کتاب کودک و نوجوان انتشارات فاطمی

سال نشر: 1398 چاپ اول

گروه سنی: 10 سال به بالا

درباره ی کتاب:

این روزها کودکان با موضوعاتی مواجه می شوند و خبرهایی را می شنوند که تحلیل آنها برای افکار کوچک شان بسیار دشوار است. این موضوعات آنها را نگران می کند. بزرگسالان می توانند با خواندن کتاب هایی که این موضوعات را به زبانی کودکانه مطرح می کنند، کمک کنند تا زندگی در این جهان برای کودکان آرام تر و شادتر شود و آنان زندگی صلح آمیزتری را تجربه کنند.

مجموعه چهار جلدی "کودکان در دنیای ما" با چهار عنوان فقر و گرسنگی، درگیری های جهانی، نژادپرستی و تعصب، پناهندگان و مهاجران، با زبانی ساده و جذاب کمک می کند کودکان با شرایطی که خودشان یا دیگران در آن قرار دارند بهتر آشنا شده و نحوه مواجهه و رفتار در شرایط دشوار را فراگیرند.

هر یک از این چهار جلد، یکی از موضوعاتی که کودکان بسیاری در جهان با آن درگیر هستند را به خوبی توصیف می کند و به پرسش ها و نگرانی های کودکان درباره ی آن موضوع پاسخ های مناسبی می دهد. هم چنین راه هایی را برای کمک به کودکانی که در این شرایط قرار دارند، پیشنهاد می دهد.

تصاویر رنگی کتاب زیبا، مرتبط با متن و در بعضی موارد فراتر از متن هستند و کودک را به تفکر و تحلیل بیشتر برمی انگیزند.

مجموعه "کودکان در دنیای ما" می تواند برای همه کسانی که در زمینه آموزش و تمرین صلح از دوران کودکی فعالیت می کنند، منابعی بسیار مفید و ارزشمند باشد و خواندن آنها را به همه فعالین حوزه صلح توصیه می کنیم.

درباره نویسنده و تصویرگر مجموعه:

"لوییس اسپیلزبری" از نویسندگان پرکار کتاب‌های کودکان است که تاکنون کتاب‌هایی با موضوعات مختلف علمی، جغرافیا، هنر و تاریخ منتشر کرده است.

"حنانه کای" تصویرگری اهل لبنان است. او پیش از آن‌که به کار مورد علاقه خود، تصویرگری کتاب کودکان، بپردازد طراح گرافیک بوده است. او تاکنون جوایز مختلفی از جمله جایزه‌ی بولونیا در بخش افق‌های تازه را در سال ۲۰۱۶ دریافت کرده است.

صلح خوان: ماندانا کمالی سروستانی

برای خرید اینترنتی این کتاب به لینک زیر مراجعه فرمایید:

https://b2n.ir/tutibooks

broshor2

broshor1

broshor4

broshor3