آنگولا هم به کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی پیوست

Angola-Flagکشور آنگولا، روز 16 سپتامبر 2015 (25 شهریور 1394) به عنوان صد و نود و دومین کشور عضو، به کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی پیوست و این کنواسیون از تاریخ 16 اکتبر همین سال برای این کشور لازم‌الاجرا خواهد شد. مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در پی ارائه سند الحاق به این کنواسیون از سوی کشور آنگولا اعلام کرد: « الحاق آنگولا، با فاصله زمانی کوتاه از الحاق کشور میانمار [به کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی]، این کنوانسیون را از هر زمان دیگری به یک معاهده جهان‌شمول نزدیک‌تر می‌کند.»

Angola Flagکشور آنگولا، روز 16 سپتامبر 2015 (25 شهریور 1394) به عنوان صد و نود و دومین کشور عضو، به کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی پیوست و این کنواسیون از تاریخ 16 اکتبر همین سال برای این کشور لازم‌الاجرا خواهد شد. مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در پی ارائه سند الحاق به این کنواسیون از سوی کشور آنگولا اعلام کرد: « الحاق آنگولا، با فاصله زمانی کوتاه از الحاق کشور میانمار [به کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی]، این کنوانسیون را از هر زمان دیگری به یک معاهده جهان‌شمول نزدیک‌تر می‌کند.»


کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی در سال 1997 به تصویب رسیده است و تاکنون تنها چهار کشور (مصر، اسرائیل، کره شمالی و سودان جنوبی) به آن نپیوسته‌اند. این کنوانسیون توسعه، ساخت، انباشت و استفاده از سلاح‌های شیمیایی را ممنوع می‌کند. سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، بازوی اجرایی این کنوانسیون است که در سال 1997 آغاز به کار کرده است.

 

broshor2

broshor1

broshor4

broshor3