بازدید پرویز تناولی مجسمه ساز برجسته کشور از موزه صلح

Tanavoli-timپرویز تناولی، مجسمه‌ساز سرشناس کشورمان روز شنبه 11 شهریور 1396، به دعوت جمعی از جانبازان شیمیایی از موزه صلح بازدید کرد و به‌صورت دقیق‌تر با ابعاد فاجعه به‌کارگیری سلاح‌های شیمیایی در زمان جنگ علیه مردم و رزمندگان ایرانی آشنا شد. همچنین دیگر فعالیت‌های موزه صلح تهران و تجربه‌های جدید و عملي صلح‌طلبانه اعضا و داوطلبان این موزه نیز موردتوجه این کارگردان کشورمان قرار گرفت.

پرویز تناولی، مجسمه‌ساز سرشناس کشورمان روز شنبه 11 شهریور 1396، به دعوت جمعی از جانبازان شیمیایی از موزه صلح بازدید کرد و به‌صورت دقیق‌تر با ابعاد فاجعه به‌کارگیری سلاح‌های شیمیایی در زمان جنگ علیه مردم و رزمندگان ایرانی آشنا شد. همچنین دیگر فعالیت‌های موزه صلح تهران و تجربه‌های جدید و عملي صلح‌طلبانه اعضا و داوطلبان این موزه نیز موردتوجه این کارگردان کشورمان قرار گرفت.

 

او در پایان این بازدید که در حدود چهار ساعت طول کشید، گفت: «مدت‌ها پیش دوست عزیزم، مرحوم عباس کیارستمی، به‌دفعات از تاثیر بازدید این موزه بر خود گفته بود و اصرار داشت که من هم حتما این تجربه متفاوت را پیدا کنم که متأسفانه به علت مشغله‌های فراوان این امر به تأخیر افتاد که اکنون متأسفانه در نبودش این بازدید میسر شد.»


این مجسمه‌ساز افزود: «باید بگویم اولین چیزی که توجه هر انسانی را در این موزه جلب می‎کند، این است که قربانیان واقعی جنگ خود راوی مستقیم حوادث هستند که این بی‌شک در باورپذیری موضوع نقش اصلی را دارد و دوم آنکه بزرگ‌منشی در گفتار شما عزیزان جانباز موج می‌زند که با این روح بزرگ بدون کینه درباره حوادث و حتی جنایات شیمیایی صحبت کرده و اصلا صدمات خودتان را دلیل بغض و کینه قرار نداده‌اید و این روح بزرگ بخشندگی شما هرکسی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.»

 

تناولی گفت: «اکنون می‌فهمم که چرا عباس کیارستمی آن همه اصرار بر دیدن شما و این موزه را داشت. من امروز در مقابل این همه موضوعات شگرف، روحیه تازه‌ای برای زندگی و ادامه کار گرفتم و امیدوارم به‌عنوان یک هنرمند روزی این ایده‌های بکر را به کار و اثر هنری تبدیل کنم. ولی در اولین گام و به‌عنوان یک ادای دین به شما قول خواهم داد تا تمامی هنروران جوان و دانشجویان خود را به هر بهانه با شما و این موزه آشنا کنم تا بیایند و از نزدیک این فضای انسانی را ببینند و بشناسند و از فعالیت‌های خستگی‌ناپذیر شما درس زندگی و سخت‌کوشی بگیرند.»


در پایان این بازدید، محمدرضا تقی‌پور، مدیر موزه و خانم کونیکو یامامورا، مادر شهید بابایی لوح یادبود موزه صلح را به آقای پرویز تناولی تقدیم کردند.

Tanavoli

broshor2

broshor1

broshor4

broshor3