موزه‌ی صلح تهران نخستین دوره‌ از جشنواره‌ی ادبی صلح را برگزار می‌کند

موزه‌ی صلح تهران به مناسبت روز جهانی صلح مصادف با ۳۰ شهریور ۱۴۰۰، نخستین دوره‌ی جشنواره‌ی ادبی صلح را برگزار می‌کند. این جشنواره در راستای گسترش فرهنگ صلح و تشویق شاعران و نویسندگان به تولید محتوا در راستای ارزش‌های صلح، نفی خشونت، و رواداری در دو بخش شعر و داستان کوتاه برگزار می‌شود. مضامین و قوانین جشنواره به شرح زیر است:JASHNVAREH

موضوع اصلی جشنواره

صلح منفی: یعنی پرداختن به مضامین نفی خشونت، عواقب منفی جنگ‌ها، پیامدهای کاربرد سلاح‌های کشتار جمعی، حل و فصل صلح‌آمیز منازعات (در سطح کوچک یا بزرگ)، و ...

آثار ارسالی علاوه بر شایستگی‌های تکنیکی بر اساس هماهنگی معنایی با پیام موزه‌ي صلح نیز داوری خواهند شد، بنابراین یک کارگاه آموزشی در ماه مهر برای علاقه‌مندان برگزار خواهد شد تا نویسندگان و شاعران علاقمند امکان آشنایی هر چه بیش‌تر با مفهوم صلح منفی و عناصر آن را پیدا کنند.

موضوع بخش ویژه‌ی داستان کوتاه

پناهجویان

 قوانین جشنواره

- این جشنواره محدود به نویسندگان و شاعرانی است که پیشتر کتابی منتشر نکرده‌اند.

- تنها آثاری پذیرفته می‌شوند که پیش‌تر در جایی منتشر نشده‌اند و به طور موازی در جشنواره‌ي دیگری شرکت داده نشده‌اند. در صورت رعایت نشدن این شرط دبیرخانه حق دارد اثر را در هر مرحله‌ای از مسابقه حذف کند.

- آثار ارسالی به این جشنواره باید برای مخاطب بزرگسال نوشته شده باشند.

- جشنواره محدودیت جغرافیایی یا ملیتی ندارد و فارسی‌زبانان از همه‌جای جهان می‌توانند آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

- هر نویسنده قادر به ارسال حداکثر دو اثر بین ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کلمه است؛ افراد می‌توانند هر دو اثر خود را در یک بخش یا در هر بخش یک اثر ارائه دهند.

- شاخه‌ی شعر به سه بخش سپید، ترانه، و کلاسیک تقسیم می‌شود.

- هر شاعر قادر به ارسال حداکثر پنج اثر است که می‌تواند آن‌ها را در یک بخش یا بخش‌های مختلف ارائه دهد. شعرهای ارسالی نباید از حد متعارف طولانی‌تر باشند.

- آثار ارسالی باید در قالب wordبا فونت B Mitraو قلم ۱۲ به ایمیل این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید ارسال شوند. مهلت ارسال آثار ۱۹ آذر ۱۴۰۰ مصادف با روز جهانی حقوق بشر است.

- اطلاعات هنرمند اعم از نام کامل، تاریخ تولد، آدرس محل سکونت، و شماره‌ي تماس باید در متن ایمیل درج شود.

جشنواره‌ی ادبی صلح بر این باور است که یک جشنواره‌ی ادبی فرصتی برای یادگیری و شکوفایی بیشتر شاعران و نویسندگان است، پس برگزیدگان جشنواره‌ی ادبی صلح در کنار جوایز متداول، یک نقد شفاهی یا مکتوب از اثرشان را از طرف شاعران و نویسندگان برتر کشور دریافت خواهند کرد. ضمنا موزه‌ صلح تهران در صدد است برترین آثار این جشنواره را در اولین فرصت ممکن در قالب مجموعه آثار به چاپ برساند.

 با توجه به شرایط پاندمی و تعطیلی ساختمان موزه در روزهای خاص، لطفاً از تماس تلفنی یا حضور در موزه صلح تهران در این زمینه خودداری کنید و سوالات خود را از طریق ایمیل این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید یا صفحه اینستاگرام جشنواره به آدرس @ThePeaceFestival (که با جستجوی «جشنواره ادبی صلح» به فارسی نیز قابل دسترسی است) طرح نمایید.

broshor2

broshor1

broshor4

broshor3